Vlayman’s new album: *Vlaymatic*

1. The Pro’lem 03:46
2. Boom Boom Pop 03:25
3. Live Like This (I Can’t) 03:25
4. Red Light 03:52
5. Are You Real 03:16
6. Burn You Down 04:12
7. DBtR 09:06

Vlayman sweated a lot and played everything except one summer day J-Mat played 420 drums that Vlayman recorded at Lola’s place.

released October 4, 2016

All songs by Vlayman except that one and all the noises, too, except them drums. ┬ác.’16
_________________
bandcamp; vlayman;
THD; blog.
I mix with olive juice.

Vlayman: “All the Drugs”

All the Drugs
c. ’16 Vlayman

Get the cork out,
pour you another
It’s yer favorite way of ducking for cover
Peel the bag open,
make a line
It’s yer favorite way of stacking time

CH
With all the drugs
and all the booze
You hadda know you were gonna lose

Twist the cap off
crackin’ the seal
It’s yer favorite way of numbing how you feel

Draw the stuff up
through the cotton
It’s yer favorite way towards ending forgotten

Drums: Vezina
Basses: IbzA-E_Brick_160_VC3Q
AcGtrs: Martin-EV664-Eurek
Vox: MD421n-VC1Q
LdGtr: Tele-VT60-Sprlux-PM1000(pad)
_________________
bandcamp; vlayman;
THD; blog.
I mix with olive juice.

Vlayman: “Casket For My Friend”

Casket For My Friend
dedicated to Orlando, FL
c. ’16 Vlayman

I got one of those jobs no one wants to know
One of those jobs take care of ya when ya go
Yeah, I’m one of those guys, there for ya at the very end
And I made a casket for my friend

And I ain’ no slob doncha call me no ghoul
And it don’t matter how far I mighta went in school
A job’s a job, and we all need one in the end
And I made a casket for my friend

And I knowed the job was coming, scared me a bit
Thinking ’bout it comin’, freaked me out and shit
You mighta heard about my job on the CNN
And I made a casket for my friend

Bridge:
Some sumbitch took a gun into a club
And in the end he got what he shoulda got
But I hate that they didn’t get him way before that end
And I made a casket for my friend

SOLO

I got one of those jobs that I think I’m gonna let it go
One of those jobs s’posed to take care of ya when ya go
Don’ wanna hhafta be one of those guys, there for ya at the very end
And I made a casket for my friend

Drums: Vezina
Bass: Ubass-Brick-160_VC3Q
Gtrs: Cozart12-HRDX-Superlx-PM1000(pad)
Voc: EV644-VC1Q
_________________
bandcamp; vlayman;
THD; blog.
I mix with olive juice.

Vlayman w Mattera: “Burn You Down”

Vlayman w Matteras: “Dandelion”

Dandelion
c. ’16 Lyrics: J. Mattera; Music: Vlayman

Dandelion, she comes to me
Dandelion, she sets me free
Dandelion, won’t let me be
Oh, Dandelion, she loves me more than me

Dandelion, she gets on top
Dandelion, she won’t stop
Dandelion, proud and true
Dandelion, she’s not for you

Springtime baby, she grows free
Springtime baby,just wait and see
Oh, Dandelion, she loves me more than me
Oh, Dandelion, she loves me more than me

Dandelion,
Oh, Dandelion,
Dandelion, , she loves me more than me

Drums: J.Mattera, H2 @ Lola’sDen
Bass: Alvz-Brick-160XT_VC3Q
Gtrs: Tele-PJ-SuprLx-UA110
Vox: CADglx-Eureka-1176
Perc: J. Mattera MXL860-PM1000(pad)
_________________
bandcamp; vlayman;
THD; blog.
I mix with olive juice.

Vlayman: “Techno Tele #1”

Techno Tele #1

Drums: Nettage
Bas:: Alvz-Brick-160XT_VC3Q
Gtrs: Tele-VT60-Superlux-P<1000(pad)_SM7b-UA110(pad)
_________________
bandcamp; vlayman;
THD; blog.
I mix with olive juice.

Vlayman: “Wishin'”

Wishin’
c. ’16 Vlayman

Ever’body feels some uncertainty
It comes with the territory
It’s that o’ insecurity
Makes you afraid of me, ain’t no reason to be

CH:
You been sittin’ there wonderin’,
if you should
And I been sittin’ here wishin’,
wishin you would

You ain’t the only one feelin’ yerself sweat
And we ain’t even begun yet
I bet you kinda wish we was already done
And you coud get to say,, “Take me home, I had fun”

CH

RAP double-time:
Ever’body feels some insecurity
Ever’body feels some inferiority
It’s that demon uncertaintainty
Makes you so afraid of me
You ain’t the only one feelin’ yerself sweat
We could have alotta fun we just ain’t begun yet
You ain’t never gonna wanna be completely done
We gonna make so much good lovin’, lovin’, lovin’
Ain’t got be askeered, is what I’m tellin’ you
Tho’ I confess, I’m a li’l askeered, too
But we arrived with mutual expectations
Our fascination’s gonna turn to appreciation

HnrJazz(PdlBrdCH)_Brick-160XT_VC1Q
HnrJazz(PdlBrdEHXoct)_Brick-160XT
Beyer M500-Eureka-1176
AKGd310-Eureka-1176
MIJstrat(RadialHB)-ProJr-Superluxpra628-Eureka-1 176
_________________
bandcamp; vlayman;
THD; blog.
I mix with olive juice.